Zakaj je spanec pomemben?

Updated: Feb 15

Vsakdo od nas občasno slabo spi, to pa lahko postane resna težava, če se pomanjkanje ustreznega spanca redno pojavlja.

Slab spanec lahko povzroči težave kot so slaba koncentracija, depresija in visok krvni tlak.

Motnje spanja so zelo resna zdravstvena težava, ki pogosto ostaja neprepoznavna.

Kateri so vzroki za slab spanec?


Budnega nas lahko zadržijo tesnobne misli, sprememba našega bioritma, spremembe v razpoloženju povzročijo nespečnost in skrajšane ure spanja.


Tudi naš življenjski slog vpliva na spanje; nezdrava prehrana, premalo gibanja, preveč alkohola, nikotina ali kofeina negativno vplivajo na spanec.


Zakaj je torej spanje tako pomembno?


Po mnenju ameriških raziskovalcev dober spanec krepi vaš imunski sistem in vam pomaga ohranjati stabilno težo.

Z dobrim spanjem je manj verjetno, da boste zboleli za sladkorno boleznijo in boste na splošno manj razdražljivi.


Vaše telo se med spanjem pomlajuje in obnavlja. Zdrav spanec potencialno zmanjša tveganje za bolezni srca.

Ljudje pogosto spregovorijo o pozitivnih učinkih preživljanja časa na prostem in povezovanja z naravo. Življenje je manj stresno, potem ko so čas preživeli zunaj, pa naj gre le za uživanje v naravi ali manjše dejavnosti v naravi.


Vsak nasvet ali predlagana rešitev za dober spanec pa ne ustreza vsakemu. Preizkusiti različne aktivnosti in najdite rešitve, ki vam najbolj pomagajo.


Cirkadiani ritmi in notranja biološka ura. Biološka ura pri človeku uravnava številne fiziološke procese. Na diagramu je prikazan 24-urni cikel človeka, ki zjutraj vstane, ima kosilo okrog 12.00 in gre zvečer spat okrog 22.00. Cirkadiani ritmi so sinhronizirani z dnevno-nočnimi cikli v naravi, vendar nanje lahko vplivajo drugi faktorji, na primer temperatura, stres, fizična dejavnost, število in čas obrokov. Prirejeno po Wikipedia in Sinapsa


V nadaljevanju smo zbrali nekaj idej, ki lahko pomagajo zmanjšati stres in vam pomagajo do boljšega spanca;


1. Svež zrak


Včasih je pravo razkošje, da preživite čas na prostem, vendar je celo nekaj minut vsak dan boljše kot nič. Pojdi na sprehod, če lahko. Da, to je lažje narediti v spomladanskih in poletnih mesecih, ko je dnevna svetloba daljša, a tudi jeseni in pozimi se lahko zjutraj ali zgodaj popoldan na kratko sprehodite.


Vsak dan svež zrak vdihnemo in se le redko ustavimo, da razmišljamo o koristih, ki jih prinaša našemu zdravju. Približno 20 % zraka, ki ga dihamo je kisik - ključnega pomena za delovanje našega telesa.

Ali ste vedeli, da so možgani eden največjih porabnikov kisika v naših telesih?

Porabijo skoraj trikrat več kisika kot naše mišice, ker potrebujejo ogromno energije za delo in zdravljenje.

Ena od možganskih funkcij je uravnavanje naše telesne ure, znane tudi kot cirkadiani ritem, in to vključuje naš spanec. Svež zrak je zato pomemben korak pri ohranjanju telesnih ritmov, kot sta budnost in spanje.


Poskusite vsak dan nekaj minut preživeti v vrnarjenju. Nekaj ​​koristi vam bo le prineslo 10 minut preživetja zunaj. Tudi grabljenje jesenskega listja ali dodajanje ptičjih krmil pozimi pomaga zagotoviti priložnost za uživanje svežega zraka.


Bi lahko svoji rutini pred spanjem dodali nekaj minut?

Izklopite televizor ali telefon in preden se odpravite spat, nekajkrat globoko vdihnite svež zrak. Oglejte si nočno nebo ali poslušajte zvoke okoli sebe.

Če lahko, spite z odprtim oknom spalnice. Če ne morete zaradi prometnega hrupa itd., poskusite pustiti odprto okno v drugi sobi in pustite vrata spalnice priprta.


2. Zvoki narave


Tudi ko ste zunaj, lahko slišite nekaj prijetnih sproščujočih zvokov, ki prihajajo iz narave, kot so ptičje petje, veter, ki žvižga skozi listje, žuboreč potok ... ali ljudi, ki kričijo na ulici, lajanje psov, avtomobilske hupe, trobljenje, radio iz sosednje hiše ...

Morda zadnjih nekaj ne vodi k pomirjenemu umu za večino od nas, toda zvoki narave nam pomagajo, da se sprostimo. Znižujejo raven naše tesnobe in nam na splošno pomagajo, da se sami počutimo bolje, vse to pa nam ob koncu dneva pomaga bolje spati.


3. Fizična vadba


Vadbo na nizki ravni je mogoče vključiti v vsakodnevno rutino, saj verjetno telovadite, ne da bi se tega zavedali. Na kratko smo že omenili hojo in kratke aktivnosti na prostem, vse to lahko upoštevamo pri vsakodnevni telesni vadbi. Tudi opravila na prostem, kot so vrtnarjenje, druženje, pranje in pometanje, se lahko štejejo med aktivnost.


Za višjo raven vadbe poskusite izvajati vadbo na vrtu. Izkoristite vse naše predloge: svež zrak, zvoke narave in telesno aktivnost!

Če iščete nekaj, kar ima tudi socialno plat, poiščite v lokalni okolici ali obstajajo skupine za dejavnosti na prostem.

24 views0 comments

Recent Posts

See All